onsdag 15. januar 2014

Myreau, part II

Hei igjen
Disse bildene skulle ligge nederst på forrige innlegg, men det gikk ikke så da får det bli et eget innlegg. Blir litt Caribisk over dette, må ta det som det kommer, ikke planlegge så mye.

Helt Nord i Saline Bay går det en liten vei opp til 'boligfeltet. Vi gikk gjennom 'boligfeltet' og opp til toppen til den lille katolske kirken for å se på utsikten mot Tobago Cays, se bilde lengre ned. Standarden er ikke like høy på alle husene her. Enkelte har noen  geiter, høner, ja til og med skilpadder så vi i små kaninbur. Men det var  en veldig koselig plass.

Arthurs Bar. Ikke alle er like nøye på å utbedre fasadene. Litt blikkplater gjør susen.

Her passerer vi  det fineste huset vi så.
Fin utsikt mot Union Island har de også

Fra toppen av øya ser man utover  Tobago Cays. Består av 5 små øyer omkranset av et digert rev som kalles Horse Shoe Reef. Orkanen Ivan ( mener det var Ivan) ødela deler av revet, men det er fortsatt fint. Man kan ankre på innsiden av revet som beskytter mot bølgene fra atlanteren.

Som tidligere nevnt hadde vi besøk av mannskapet på Nye Høyder. F.v Kaptein Didrik,  styrmann og fokkeslask Asbjørn, og til høyre  altmuligmann og kokk, Even. Vi hadde sett en gitar i Nye høyder så vi tilbød å teste våre gitarer. De skulle se litt i pilotbøkene våre, men musikken var mer interessang så det ble en lystig musikk aften.

Jaggu ble det musikk. Gode til å spille var de også.

Didric er Hans Rotmo fan, og Nicoline søkte opp texter på PC'n så da hadde vi vokalen klar. Her  er det Idrettslagets auksjon av Hans Rotmo som spilles. Tror nok at det hørtes langt opp i lia, så vi skal ikke se bort i fra at de  lokale raggi rytmene heretter får  litt Rotmo Inspirasjon.

Det var jaggu tøft å spille med Mark Knopfler. Håper vi ser igjen gutta senere. De skal seile sørover og litt øst før de drar nordover, mens vi er på tur nordover. De har lagt opp en lang og tøff seilingsplan, men de er jo unge og spreke så det går nok bra.

1. Utrolig morsomt å lese / se bilder fra den spennende og innholdsrike reisen deres. Vi gleder oss til båtsesongen, selv om vi ikke skal så langt som dere :-) Kos dere videre alle sammen :-)

1. Hrei
      D var bra. Dere skulle tatt en tur hit vi er nå, det er meget bra. Bildene skal vi prøve å legge ut på fredag, men vi er jo 5 timer etter dere. Har hatt 4 meget fine dager her ute.
      Dere må kjøre sørover i år, Bergen er bra. Så treffes vi. Vi kommer vel til Sør Norge i slutten av Juni, Juli drar vi oppover norskekysten, men stresser ikke da Norge er et fantastisk land. Sist jeg seilte Catara fra Oslo gikk det fort og vi så desverre ikke alle fine plassene oppover, men det blir til sommeren.
      oim

2. Hei på dere!
    Ser ut fra bildene at dere har det helt fantastisk. Opplever og ser mye. Litt av et eventyrreise.
    Skal hilse fra naboene på Tøtdal. De ble veldig glade over å få kort. Det var stor stas og de hilser tusen takk.
    Ellers er det kaldt nå i Trøndelag, ikke så mange minus, men isklad vind i tillegg. Brrr- meldt storm i ettermiddag/kveld. Snøenemangler, så en slipper å slite ut skiutstyret.
    Ha det fint og legg ut bilder og tekst. Veldig koselig å lese og se hva dere gjør. :-)
    Stor klem fra Astrid til dere alle.

1. Hei
      Storm, uff det vil ikke vi ha. Men vi har hatt mye vind, og julehelga var tøff. var faktisk 8 som døde der vi lå, og 13 døde på naboøya. Har vel vært tøffere enn vi har beskrevet i bloggen, men vi følte ikke så mye av det. Her vi ligger nå rømte folk på land juleaften, men vi hadde valgt en tryggere bukt så vi berget godt. De snakker fortsatt om stormen og ødeleggelsene på lokal radio. Mener jeg hørte at Kina skal gi /låne ut penger til å bygge opp igjen.
      Men men, nå holder det på å roe seg. Har vært mye vind, og seilasene nordover mellom øyene (atlanteren rett ut) er preget av mye vann. Fikk en stor bølge innover hele båten, ja den passerte over taket og vasket alle grønnsakene våre under solpanelene, det ble vått ja. Det har vært stor grov sjø, men i dag var det mye bedre når vi seilte opp til Bequi, så nå blir det bare bra. Lover godt for videre seilaser. Vi skal seile mange hundre nm enda,,,,,
      Men nå skal vi kose oss her i allefall en uke...