fredag 6. desember 2013

13. dag på havet, mer fisk og QUIZ

Linn Sofie burde blitt fisker....mer Dorado på rosa sluk (når det er sol)

Men Først: Tusen takk for alle meldinger vi har fått på satt fonen, det er utrolig spennende og koselig når det sier pip i telefonen. Og en spesiell Takk til familien Garmannslund i Australia. Morro at dere sender meldinger til oss.

Da tror jeg vi starter på QUIZ'en (Nicoline er ansvarlig…)

QUIZ: KRAKKEN STÅR, SPRUTEN STÅR, 10 DRAR I 4,………..HVA ER DET  (Gåte)

(jeg startet så friskt i natt med nytt innlegg….)

God morgen, dvs den 13. dagen har så vidt begynt. Jeg sitter alene i cocpit, de andre sover, klokka er nå 03:30 og jeg har en halvtime igjen før vaktskifte. Lider ingen nød her. Sitter i en meget komfortabel stol. Har en plastkasse på bordet med masse snoop og drikke til nattevakten, har  kartplotteren ved siden av meg hvor vi har splittet skjermen og ser på både kartbilde og radarbilde samtidig. Hvis noen tror vi står og styrer hele tiden så gjør vi ikke det, ikke nå. Vi tar noen økter på dagtid, men om natten er autopiloten overlegen.  I Cap  Verde la vi inn et punkt på St Lucia på andre siden, og så ba vi autopiloten ta oss dit etter korteste rute.  Men vi sitter å passer på hele tide, og kan ta over styringen med et tastetrykk. (så ble jeg for trett å måtte slutte på skrive)

Det er blitt kveld men ikke mørkt enda. I dag har det hvert en 'traudig dag'. Alt for lite vind. Vi har jobbet på dekk og prøvd ut alle mulige kombinasjoner av seilføring til liten nytte. Det går tauverk på kryss og tvers og det henger blokker overalt. Siste forsøk brukte vi bommen som spridepåle for genakeren. Måtte legge om kursen litt sør, men mener du ikke vinden døde helt like etter at det var rigget. Funket knall i 2min. Bare å rigge ned pga av fare for riper i genakeren når den kolapser i masta.

Nei vi tar fredagskveld, seilene må no bare henge der de. Snart mørkt og da trekker vi nedenunder og koser oss. Men først er det middag i cocpit. Tove har laget noe som lukter innmari godt, vet ikke hva det er enda men det lukter nam nam…

Ha en fin Fredagskveld alle dere også.

Ut fra Catara  , 16;29N 35;27W  (kjempelangt igjen….)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

KOMMENTS